Zapraszamy do odwiedzin naszego profilu na portalu Facebook gdzie zamieszczamy najświeższe informacje:

 

 

Regulamin udzielania teleporad

 

Lub przejdź do innej podstrony
Zobacz ofertę Jak do nas trafić?

KOMUNIKAT

„SANUS” sp. z o.o. (dalej: spółka) jako administrator danych osobowych w trybie art. 34 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuje o możliwości naruszenia ochrony danych osobowych w związku z incydentem bezpieczeństwa w postaci nieuprawnionego dostępu.

W dniu 25 luty 2024 roku w NZOZ „Sanus” w Pszczynie doszło do nieuprawnionego dostępu do bazy zamówień recept. W wyniku błędu ludzkiego dostęp do bazy zamówień uzyskał nieuprawniony pacjent, który po zalogowaniu się do bazy uświadomił sobie z czym ma do czynienia, wylogował się i w dniu 27 luty zgłosił w przychodni zaistniałą sytuację. Poinformował, że dane do logowania otrzymał 23 luty w trakcie pobytu w przychodni, do której zgłosił się z powodu kłopotu z zalogowaniem do modułu e-rejestracji. Otrzymane dane do logowania wykorzystał jeden raz w dniu 25 luty, co potwierdza udostępniony przez administratora skrzynki
mailowej wykaz połączeń z adresów IP do bazy zamówień. Baza zamówień zawiera dane pacjentów: imię, nazwisko, pesele, listę zaleconych leków, numer telefonu. Ilość pacjentów zapisanych w bazie na dzień 27 lutego to 1875 osób, a ilość wpisów danych osobowych 22600 wpisów z okresu od 21.12.2023 r

Po dokonaniu zgłoszenia przez pacjenta administrator bezzwłocznie dokonał zmiany hasła do bazy zamówień oraz ograniczył dostęp do wpisów archiwalnych do dwóch tygodni wstecz. Jednocześnie spółka zgłosiła naruszenie do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Potencjalne konsekwencje naruszenia ochrony danych osobowych
• publikacja lub ujawnienie danych osobowych, w szczególności informacji o stanie
zdrowia, co może naruszać Państwa dobra osobiste;
• przetwarzaniem danych osobowych w celach marketingowych bez uprzedniego
uzyskania zgody (tj. treści marketingowych na telefon).

Wszelkie informacje oraz pytania dotyczące incydentu można zgłaszać do IOD Aleksandra Bułka, tel. 500 141 184, mail sanusiodo@gmail.com .

Rekomendowane działania mogące zminimalizować szkodliwość takich konsekwencji:
• zachowanie szczególnej ostrożności przy podawaniu danych osobowych innym osobom,
zwłaszcza za pośrednictwem Internetu czy telefonu,
• Zastrzeżenie numeru PESEL w serwisie mobywatel.gov.pl Poprzez zalogowanie się do
systemu, wejście do sekcji „Twoje dane”, potem Rejestr Zastrzeżeń PESEL i wybrać
„Zastrzeż PESEL” lub „Cofnij zastrzeżenie”.

Pobierz komunikat

Wynik wyboru ogłoszenia o zamówieniu.

Zawiadamia się, że na ogłoszenie zamówienia dotyczącego: Umowy realizowanej w oparciu o art. 35 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz.U. z 2020 r. poz. 818) w konkursie złożono tylko jedną ofertę, która została przyjęta.
 
Dane wykonawcy: Usługi Informatyczne Wójcicki Michał Siedziba Bielsko-Biała NIP: 5492041414 
REGON: 121085161.
 
Cena zamówienia 74 661 zł brutto (słownie: siedemdziesiąt cztery tysiące sześćset sześćdziesiąt jeden złotych)

Fundusze Europejskie

Jesteśmy Grantobiorcą w projekcie pn.: „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia” („e-usługi POZ”), finansowanym z Funduszy Europejskich. 
Nasza placówka otrzymała Grant na rozbudowę systemu gabinetowego oraz zakup sprzętu teleinformatycznego, które umożliwiają tworzenie i udostępnianie elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) oraz świadczenia e-usług. 
Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach pakietu REACT-EU, wspierającego przeciwdziałanie skutkom pandemii COVID-19. 
Realizatorem projektu jest Ministerstwo Zdrowia, a jego wartość wynosi 158361,51 zł.
Celem projektu jest wsparcie cyfryzacji placówek POZ w zakresie świadczenia e-usług, integracji z systemem e-zdrowia oraz usprawnienie udzielania świadczeń. 
Więcej informacji o projekcie na stronie: https://zdrowie.gov.pl/poiis/strona-1029-e_uslugi_poz.html.  

Jak należy zgłaszać nieprawidłowości?

Instytucja Zarządzająca Programem Infrastruktura i Środowisko, przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia realizacji projektów w ramach Programu w sposób etyczny, jawny i przejrzysty.
Dlatego też stworzone zostało proste narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z Programu Infrastruktura i Środowisko. 
Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektów. 
W celu zgłoszenia nieprawidłowości należy: